O duši z duše

Stanislav Salvet

Dívka ze snu

S neznámou dívkou u kiosku na pláži. Rozkošné kulaté stolečky se slunečníkem. Popíjíme brčkem drink ze skleničky s hodně širokým lemem a hodně vysokou stopkou. Taky se slunečníkem.Tlemíme se na sebe, švitoříme.

27.1.2021 v 16:01 | Karma článku: 9.42 | Přečteno: 283 | Diskuse

Stanislav Salvet

Jak se rodí vlkodlak

Bílá pláň, pokrytá čerstvě napadaným sněhem, vyvolává v lidské duši klid a mír. Je zima, listnaté stromy dávno svlékly svůj šat. Mrazu čelí jen holými větvemi, zatímco mízu stáhly ke kořenům.

3.1.2021 v 22:05 | Karma článku: 10.88 | Přečteno: 283 | Diskuse

Stanislav Salvet

Mozartovo Requiem

“Vzpomínám si na ty dny, kdy myšlenky rozhodly, že se ztratím z paměti, navždy vymazán..............”

31.5.2017 v 8:09 | Karma článku: 15.07 | Přečteno: 357 | Diskuse

Stanislav Salvet

Noc s madonou

Nebudeme to dramatizovat, řekl jsem si, prostě jsem to podělal, to se nedá nic dělat. Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí, jak praví známé přísloví...

29.9.2016 v 7:33 | Karma článku: 15.58 | Přečteno: 284 | Diskuse

Stanislav Salvet

Cesta svatého Františka

Spáchal jsem strašlivý hřích. Lhal jsem svým vlastním dětem. Říkal jsem jim, že se musí svědomitě učit, aby se jednou měly dobře. A, že až prý budou velké, když budou poctivě pracovat, budou se mít dobře,

29.8.2016 v 7:32 | Karma článku: 28.36 | Přečteno: 2306 | Diskuse

Stanislav Salvet

Strategie surfaře

,,Proč to děláš? Jaký to má vlastně smysl?“ Zeptal se mě kdysi jeden člověk a já jsem tenkrát nevěděl, co mu na to mám odpovědět. Jen jsem pokrčil rameny.

3.8.2013 v 19:06 | Karma článku: 8.06 | Přečteno: 385 | Diskuse

Stanislav Salvet

Sousedovic lamy

  Žijeme své životy v izolovaných bublinách. Nevidíme napravo ani nalevo. Často ani netušíme, jaké báječné světy míjíme bez povšimnutí. Světy, které máme téměř na dosah ruky...

12.5.2013 v 12:07 | Karma článku: 15.05 | Přečteno: 499 | Diskuse

Stanislav Salvet

Poslední soud aneb zpověď v binárním kódu

Psal se rok 2013. Únor, neděle čtyřiadvacátého. V Praze napadlo půl metru sněhu. Na horách by to jistě nebylo nic zvláštního, v Praze z toho byla kalamita. Mě se ale ta nadílka náramně hodila. Zrovna jsme s dětmi navštívili ďáblickou hvězdárnu, kde zrovna promítali pohádku o souhvězdích jižní oblohy a protože cesta vedla lesem, Ďáblickým hájem, využil jsem štědrou sněhovou nadílku a jako dopravní prostředek zvolil sáně.

12.4.2013 v 18:36 | Karma článku: 9.18 | Přečteno: 407 | Diskuse

Stanislav Salvet

Kdo jsou Rytíři Jedi?

Březnové sčítání lidu českého přineslo v prosinci první neoficiální výsledky. Co na první  pohled překvapí je, že zatímco  křesťanským církvím ubylo věřících, na scéně se objevilo nové ,,náboženství“ Více než 15 tisíc našich spoluobčanů se přihlásilo k morálním zásadám Rytířů Jedi z filmové ságy Starwars. Nejedná se o žádnou čecháčkovskou recesi, spíše o celosvětový trend. V Británii se k jediismu, jak se toto nové hnutí nazývá,  hlásí téměř 400 tisíc lidí. Mnoho stoupenců má také v Austrálii a na Novém Zélandu 70 tisíc resp. 53 tisíc lidí. Kdo tedy jsou rytíři Jedi?

15.1.2012 v 13:10 | Karma článku: 13.97 | Přečteno: 1490 | Diskuse

Stanislav Salvet

Pravda o práci

aneb Buddhovy ,,Čtyři vznešené pravdy" v zaměstnanecké praxi. Světe div se, psychologie opravdu zná pojem podzimní deprese. Odborně se tomu prý říká ,,sezónní afektivní porucha“. Lidé trpící touto poruchou mají na podzim větší sklon k pesimismu, k pocitu sklíčenosti a bezcennosti. Částečně je to způsobené nedostatkem slunečního světla, částečně tím, že ekonomika již tradičně v předvánočním období kulminuje, čili je potřeba v tomto období zvýšit pracovní úsilí. Vždycky, když už toho mám plné zuby, když už melu z posledního, přečtu si něco od dalajlámy. Jeho úvahy na mně mají uklidňující účinek. Nejinak tomu bylo i letos v listopadu. Do ruky se mi dostali jeho ,,Čtyři vznešené pravdy“ Publikace, vydaná roku 1995, která pojednává o úplných základech filozofie buddhismu.

28.11.2011 v 7:17 | Karma článku: 8.52 | Přečteno: 771 | Diskuse

Stanislav Salvet

Dobro jako životní styl

Už se vám to taky určitě stalo. Pustili jste třeba někdy sednout v tramvaji těhotnou maminu nebo starou paní. Kdekdo doma umyje nádobí, jenom aby udělal manželce radost.

19.12.2007 v 0:21 | Karma článku: 13.70 | Přečteno: 1545 | Diskuse
Počet článků 154 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 896

Vždycky mě zajímalo kdo jsme, odkud přicházíme, jak funguje náš svět. Někdo si luští sudoku, já si luštím vesmír. Snažím se najít pravdu, nebo alespoň svůj názor.